Villkor

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation

Köpvillkor

Frakt och Leverans

Frakt på beställningar från 99 kr.
Den aktuella leveranstiden står alltid under varje enskild produkt på hemsidan. Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som orsakas av transportbolaget.
Vi levererar endast till Sverige och svenska adresser.

Returer

Kunden stå själv för returen och kostnader.

Betalningsalternativ

Enkla och säkra betalningar! Alla våra betalningssätt är säkra och vi nyttjar endast den betrodda betalningsleverantören Klarna.

Upphämtning Torslanda
Vill du hämta dina varor i vår hos oss är du varmt välkommen. Du hittar oss på Adressuppgifter står på hemsidan.
Glöm inte att förbeställa dina varor, att en vara finns i vårt webblager behöver inte innebära att den lagerhålls i vårt fysiska lager.

FÖRBESTÄLL DINA VAROR

  • 1. Köp de varor du vill ha i webbutiken
  • 2. Välj leveranssätt "Hämtas I Torslanda"
  • 3. Invänta ett SMS från oss som meddelar att paketet är klart för upphämtning.

Vi förbereder din order, vilket innebär att vi tar hem de varor som eventuellt inte finns i varuutlämningen samt vi packar din order för snabb leverans.


Köpvillkor

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när MX Supply AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras manuellt av MX Supply.
 Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).

MX Supply AB har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.

Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera alltid att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

2. Pris

Vi kontrollerar ständigt våra konkurrenters priser för att vi ska kunna erbjuda dig det bästa priset på våra produkter.

3. Leveranser - Leveranstid

Lagerförda varor i butiken levereras inom 2-5 arbetsdagar. Ligger produkterna på vårt externa lager levereras de inom 3-5 arbetsdagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 1-4 veckor. Vi kontaktar alltid alla personer som beställt en beställningsvara med ett exakt leveransbesked.
Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Frakt Posten
Beställningar levereras med postpaket. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisk
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Felexpedierade varor
MX Supply AB besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har MX Supply AB konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.

4. Betalning

Priserna på mxsupply.se uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Vi erbjuder följande säkra betalningsmetoder via Klarna: Betala Direkt, Betala senare och Delbetalning. Har du några frågor om betalningsmetoder är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice.

Betala direkt
Med Klarnas tjänst Betala Direkt genomför du din betalning på en gång och du kan betala på tre sätt: kort, banköverföring eller genom ett kopplat konto. Läs mer om Klarnas tjänst Betala Direkt..

Banköverföring
Betalningen dras direkt från din internetbank. Ingen registrering behövs. Du godkänner betalningen med Mobilt BankID.

Betala senare
Få hem din beställning först, kläm och känn på dina varor innan du betalar din faktura. Läs mer om Klarnas tjänst  först. Betala sen.

Faktura
Betala med faktura inom 30 dagar. Du får fakturan via e-mail efter att varan skickats.

Månadsfaktura.
Betala via månadsfaktura. Samla alla dina köp under månadens gång och betala i slutet av månaden.

Delbetalning
Bestäm själv hur mycket du vill betala varje månad. Dina köp samlas på en kontofaktura som skickas den 10:e varje månad via mejl eller post. Ränta tillkommer. Läs mer om Klarnas tjänst Delbetalning.

Återbetalningar
Återbetalning görs till samma betalningsmetod som du använde för att betala din order. Har du valt direktbetalning som betalmetod kommer Klarna att göra en återbetalning till samma konto som summan drogs ifrån. Har du valt faktura som betalningsmetod kommer den att uppdateras. Återbetalningen sker inom 20 dagar, men vanligtvis går det snabbare än så. Läs mer om Klarnas Återbetalning.

5. Reklamationsrätt

MX Supply AB följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans. Din följesedel är för enkelhetens skull även ditt kvitto. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen.
Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.
Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta via kontaktuppgifterna på våran hemsida.
Mxsupply.se kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

6. Returer
Du får returnera alla varor inom 60 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. Produkter som tillverkas på beställning (avgassystem, specialbyggda hjul samt bromsslangar), personliga produkter (dekaler, tryck och broderier), ät- och drickbara produkter samt presentkort kan inte returneras.

OBS! vi kan inte ta emot andra paket än företagspaket, använd den bifogade returfraktsedeln som du fick när du köpte produkten eller skicka som företagspaket.

Skicka din retur till:
MX Supply AB
Myrbovägen 2
423 38
Torslanda

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.

Pengar tillbaka?
Ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer. OBS! Om du handlat på FAKTURA ska denna betalas i ursprungligt skick. Pengarna återbetalas till kontot du angivit.

7. Ångerrätt

Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 30 dagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen.

Utöver ångerrätten lämnar vi 60 dagars öppet köp. Villkor för öppet köp finner du ovan under punkt 6 i våra köpvillkor.